Forøg din styrke med proteinpulver

Har du et ønske om at blive stærkere, opnå mere muskelmasse eller endda tabe et par kilo, så kan svaret for alle tre være, at du begynder at styrketræne og øge dit indtag af proteiner, hvilket en ny dybdegående videnskabelig gennemgang af tidligere udført forskning har fundet frem til. 

Selve gennemgangen henviser til, at såfremt man spiser mere protein, selv mere end hvad fødevarestyrelsen endda anbefaler, kan på overbevisende vis forøge effekterne ved vægttræning. Studiet viser, at dette særligt gælder for personer, der er lidt længere oppe i alderen fra 40+. Dog er der en grænse for, hvornår det ikke kan betale sig at tilføje mere protein i sin diæt. 

Forøge indtaget af protein, og mærk forskellen

Uanset hvilken kilde proteinet kommer fra, så er forøgelsen i mængden af protein, man indtager altså gavnlig for helbredet. Dog peger studiet på, at man ikke nødvendigvis behøver at benytte sig af kosttilskud for at nå protein målet, da dette er sat til omtrent 130-140 g for en voksen person. Men så snart, at man begynder at træne med vægte, ja så stiger mængden af proteiner. 

Men det giver egentlig god mening, at desto mere vi er fysisk aktive, desto mere protein skal vi indtage, da musklerne selvfølgelig bliver nedbrudt under fysisk aktivitet, og da musklerne selvfølgelig består af protein. Fitness entusiaster og bodybuildere har i lang tid vist dette, hvorfor man også hyppigt ser, at disse personer benytter sig af kosttilskud for at få proteinerne så hurtigt som muligt efter endt træning.

Vigtigheden i at få protein

Men for den generelle befolkning så har vigtigheden i at få nok protein gennem sin kost ikke været på talefod i lige så stor grad, hvilket desværre er en skam, da særligt ældre mennesker opnår adskillige fordele ved at øge deres indtag af protein. Et øget indtag af protein fører til en øget muskelvækst og en øget knoglestyrke, hvorfor at det anbefales, at ældre mennesker overvejer, om de får nok protein i deres kost.

Såfremt man ikke får nok protein fordi, at man måske ikke har lyst til at spise kød, eller hvis man ikke bryder sig om bønner og linser, så kan proteinpulver være et fantastisk alternativ. Proteinpulver fås i mange varianter, og der findes endda også vegansk proteinpulver, hvilket altså kan fordøjes betydeligt hurtigere end normalt valleprotein. 
Er du på udkig efter markedets bedste proteinpulver, så kan du tage et kig forbi Only-Approved, som sælger et bredt udvalg.

Related Post